قیمت خرید خانه در ترکیه

 

ترکیه به عنوان یک کشور با تاریخ غنی، میراث فرهنگی چشمگیر و جذاب و آب و هوای زیبا و سواحلی به عنوان مکان های جذاب به خصوص مکان هایی در شهرهایی همچون آنتالیا، بدروم و فتحه شناخته شده است. خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این این کشور می باشد. اما اتباع خارجی تنها می توانند عراضی و آپارتمان های مشخص شده از سمت دولت ترکیه را خریداری نمایند و امکان خرید ملک در دهکده ها و یا مناطق روستایی و همینطور اجازه خرید ملک در اطراف مناطق نظامی را ندارند. اجاره ملک در ترکیه نیز می تواند سبب اخذ اقامت موقت در ترکیه شود، البته قوانین مربوط به این روش در سال 2020 تغییر یافته است، که در ادامه بررسی خواهد شد.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول ۳۹۶۱ لیر (تقریبا ۹٫۵ میلیون تومان) است. گرانترین منطقه ی استانبول بشیکتاش با ۱۰۶۴۶ لیر (تقریبا ۲۵٫۵ میلیون تومان ) و در منطقه ی بشیکتاش گرانترین محله Bebek با میانگین قیمت ۴۷۴۱۷ لیر (۱۱۸ میلیون تومان) است در واقع Bebek گرانترین نقطه ی ترکیه هم محسوب می شود که در بخش اروپایی استانبول در کنار تنگه ی بوسفور قرار دارد.

میانگین قیمت هر متر مربع در مناطق فاتح و آکسارای :

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی فاتح که یکی از مراکز ایرانیان و شامل منطقه های تاریخی و توریستی و تجاری از جمله آکسارای است ۴۱۶۸ لیر (۱۰ میلیون تومان) می باشد. (بناهای این منطقه عموما قدیمی و کهنه ساز می باشد )

میانگین قیمت هر متر مربع در مناطق بیلیکدوزو و اسنیورت استانبول :

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی اسنیورت و  بیلیکدوزو استانبول که یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در ترکیه به شمار می آیند ۲۶۴۶ لیر (۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) می باشد. این مناطق در حالی که دارای قیمت مناسب هستند دارای امکانات پیشرفته شهری و زیباهایی منحصر به فرد می باشند.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در آنکارا :

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه ۱۸۶۱ لیر و گرانترین منطقه ی آنکارا Çankaya با متری ۲۵۷۲ لیر می باشد.

 

Comments

Popular posts from this blog

خرید خانه در ترکیه ارزان

خرید خانه مبله در ترکیه